טוב שם משמן טוב

טוב שם משמן טוב!

 

"וישמע יתרו כהן מדין חותן משה… ויקח יתרו חותן משה.." (יח',  א-ב)

 

מדוע בתחילה יתרו נושא שני תארי כבוד בצמוד לשמו, והם: א. כהן מדין ב. חותן משה, ומיד- בפס' הבא- יתרו נקרא רק בתואר "חותן משה" ? מדוע הושמט משמו התואר "כהן מדין"? והתשובה המופלאה ולקח עצום בצידה- אכן, יתרו תחילה נשא שני תארי כבוד והם: כהן מדין- חותן משה, אך לבסוף יתרו הבין שתואר הכבוד האמיתי הוא התואר: חותן משה, ואילו שאר התארים אין בהם ממש, ריקים מכל תוכן, ועל כן העדיף להיות חקוק לדורות בתואר: יתרו – חותן משה! וזוהי כוונת הפס': "ויקח יתרו חותן משה", כלומר מכל התארים שהיו ליתרו, בחר לקחת לעצמו רק את התואר "חותן משה" !

ובמה הדברים אמורים? בעולמנו מסתובבים הרבה תארי כבוד, תארים שאנשים רבים משתוקקים להם, אך זאת עלינו לגעת כי רוב רובם של תארים אלה ריקים מתוכן ואין בהם ממש! מחובתנו ולטובתנו, כדאי שנשאף אל התארים האמיתיים, תארים שמסמלים עבודת מידות אמיתית, דוגמת יוסף שנחקק לדורות בתואר: יוסף הצדיק, ולא בתואר יוסף המלך.

כי טוב שם משמן טוב!

1122

למאמרים נוספים – לחץ כאן.


הקליפ השבועי

תפילת ה"אור החיים" הקדוש

יְהִי רָצון מִלְפָנֶיךָ אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ אֱלֹהֵינוּ יְדִידוּת אוֹר נַפְשֵׁינוּ רוּחֵינוּ וְנִשְמָתֵינוּ,
לְמַעַן בְּרִיתְךָ אֲשֶר כָּרַתָּ לִשְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה מִידוֹת שֶאֵינָן חוֹזְרוֹת רֵיקָם מִלְפָנֶיךָ
זְכוֹר אַהֲבָתֵינוּ וְחִיבָּתֵינוּ וְהָשֵׁב שְׁכִינָתְךָ לְבֵית קָדְשֵׁינוּ וְתַחֲזוֹר לְהִשְׁתַּעֲשֵׁעַ בָּנוּ כִּימֵי קֶדֶם
כִּי קָשָׁה פְּרִידָתְךָ מִמֶנוּ כִּפְרִידַת נַפְשֵׁינוּ מִגוּפֵינוּ, הָמוּ מֵעֵינוּ וְכָלְתָה נַפְשֵׁינוּ
אֶל גְאוּלַת שְׁכִינָתְךָ וְאֶל מְעוֹן קָדְשֶׁךָ וְלִרְצוֹנְך ה' נִכְסַפְנוּ.

הִנְנוּ מִתְחַנְנִים וּבוֹכִים לְפָנֶיךָ ה' אָב הָרַחֲמָן
עַל גָלוּת הַשְׁכִינָה הוֹשִׁיעָה ה' שְׁכִינָתְךָ וְדַבֵּק נַפְשֵׁינוּ
בְּאַהֲבָתְךָ הַנְעִימָה וְהָעַרֵיבָה עַל נַפְשֵׁינוּ רוּחֵינוּ וְנִשְׁמָתֵינוּ וְייֵעוֹל מַלְכֵּנוּ בְּהֵיכְלֵיה.

אפליקציית אור החיים הקדוש - זמינה עכשיו להורדה!

ממעלות הלימוד ב"אור החיים"

"והגדת לבנך ביום ההוא לאמר…- צריך לדעת אמרו 'לאמר', והלא כבר אמר 'והגדת'?
עוד ירצה באומרו 'לאמר', להיות שאמר "והגדת לבנך" , תינח אם יש לו בן , אך אם אין לו בן – פטור?, תלמוד לומר: "לאמר" שעל כל פנים צריך להגיד ואפילו בינו לבין עצמו!
אפשר שירמוז באומרו "והגדת לבנך" שאם יגיד את ההגדה האמורה בעניין, יזכהו ה' שיגיד לבנו!…"
(מתוך ספר "אור החיים" – פרשת בא, פרק יג', פסוק ח')