החוטא – מפסיד!
והצרוע אשר בו הנגע בגדיו יהיו פרומים….כל ימי אשר הנגע בו יטמא, טמא הוא בדד ישב מחוץ למחנה מושבו (יג, מה-מו)
כתב הצדיק רבינו יעקב אביחצירא זיע"א בספרו "פיתוחי חותם":
הן ידוע בתורת הסוד שהמעשים הטובים והמצוות שהאדם עושה בימי חייו בעולם הזה, מהם מתקנים עבור נשמתו בגד ומלבוש רוחני לעולם הבא, כי בעולם הזה הנשמה עטופה בגוף הגשמי, אשר במות האדם חוזר הוא אל העפר, ומשם הנשמה ממשיכה אל עולם הנצח, שם היא מתכסה ומתעטפת בבגדים רוחניים הנוצרים ממצוותיו ומעשיו הטובים של האדם.
אמנם אם יחטא האדם ויקלקל מעשיו, הרי שבכך הוא קורע ומשחית את מלבושו הרוחני לעתיד לבוא, וגם הוא גורם לעצמו להיות דחוק ומרוחק מהקב"ה, ותפילתו אינה מתקבלת בשמים כל זמן שלא עשה תשובה.
ועל פי זה ביאר את הפסוק: "והצרוע אשר בו הנגע" – הוא רמז לאדם החוטא שלא שב בתשובה, ועדיין הנגע והחטא מצויים בו, "בגדיו יהיו פרומים" – אדם זה, בגדיו ומלבושיו הרוחניים הרי הם קרועים מחמת עוונותיו, ובנוסף לכל זה הרי הוא "בדד ישב", והרי הוא דחוי ומורחק מהקב"ה ואין תפילותיו מתקבלות בשמים "ומחוץ למחנה מושבו", וכל זה דוקא "כל ימי אשר הנגע בו", דהיינו שהוא מחזיק ברשעותו ולא שב בתשובה.
אמנם, אם יעזוב את דרכו הרעה וישוב בתשובה שלימה, הרי שאז ישוב להיות אהוב ורצוי לפני הקב"ה, ותפילותיו יהיו נשמעות בשמים.
(נערך ע"י הרה"ג שמעון יוחאי יפרח שליט"א)
למאמרים נוספים – לחץ כאן.